برای ایرانی‎هایی که به سفرهای خارجی علاقه دارند ولی هزینه این نوع سفرها برایشان بسیار مهم است سفر به  کشور ترکیه گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. زیرا  هزینه سفر به این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی، نسبتا ارزان‌تر است. همچنین رفتن به ترکیه یکی از کم دردسرترین سفرهای خارجی است زیرا نیاز به ویزا ندارد. یکی از مهم‌ترین دلایل این ارزانی را می‌توان نزدیکی ترکیه به ایران دانست.

ترکیه شهرهای توریستی زیادی مانند کوش آداسی، آنکارا، آنتالیا، استانبول دارد که هر کدام از این شهرها خصوصیات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

آنکارا یکی از این شهرهاست که طبیعت زیبایی دارد اما محبوبیت چندانی در میان گردشگران ایرانی ندارد و شاید به‌همین دلیل است که به‌عنوان ارزان‌ترین تور ترکیه شناخته می‌شود. عدم محبوبیت تور آنکارا در میان ایرانیان، بدون شک به عدم شناخت آن‌ها از این شهر باز می‌گردد و همین نکته باعث می‌شود که گردشگران ایرانی فرصت‌های بسیاری را در سفر آنکارا از دست بدهند.

البته آنکارا یکی از شهرهایی است که ایرانی‌های برای انجام خدمات انگشتنگاری ویزای کانادا نیز به آنجا سفر می‌کنند و همین امر بر تعداد توریست‌های ایرانی که سالانه از این شهر توریستی ترکیه بازدید می‌کنند؛ می‌افزاید.

استانبول نیز یکی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه است که قیمت نسبتا ارزانی نیز دارد. اما بر خلاف آنچه که در خصوص شهر آنکارا گفتیم سالانه ایرانیان زیادی برای بازدید از این شهر زیبای تاریخی به ترکیه سفر می‌کنند. استانبول را می‌توان شهری پر از غذا و رنگ و فستیوال دانست. برای هر گردشگری  این تجربه جذاب خواهد بود که روز خود را بهترین غذاها و شرکت در فستیوال‌ها و کنسرت‌هایی که دوست دارد بگذراند.

به جز این موارد، ویژگی‌های منحصر به فرد انواع و اقسام ویژگی‌های استثنایی در یک شهر جمع شده‌اند تا تور استانبول شکل بگیرد؛ تور استانبول دقیقاً همان سفری‌ست که تمام نیاز گردشگران حرفه‌ای از یک سفر را برآورده می‌کند و آنقدر تفریح و جاذبه دیدنی در این تور وجود دارد که شاید در ۱ ماه هم نشود تمام آن‌ها را تجربه کرد!

نه تنها ایرانیان زیادی سالانه به استانبول سفر می‌کنند بلکه  مردم زیادی از سرتاسر جهان نیز همه ساله از استانبول بازدید می‌کنند. در واقع این شهر را می توان یکی از توریست پذیرترین شهرهای دنیا دانست. حتی این شهر در سال 2010 به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده است.

شما هم اگر می‎خواهید به استانبول یا آنکارا سفر کنید و به‌دنبال بهترین تور، بهترین زمان و مناسب‌ترین قیمت می‌گردید می‌توانید با مشاوران تور ترکیه آژانس مسافرتی سالیان سفر مشورت کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.